Coachende acteurs

 

Vertel je werknemers dat er de komende week gecoacht wordt met acteurs om bewust en prettig werken te bevorderen. Dikke kans dat de reactie tweeledig is. Reactie één krijg je te horen (“Nou, wat een leuk initiatief, érg nieuwsgierig!”). Reactie twee wordt waarschijnlijk tussen geklemde kaken op de parkeerplaats geuit: “Alsof we het nog niet druk genoeg hebben!”

Dat weten we. Vandaar dat we altijd nauw met bedrijven samenwerken: die kennen hun medewerkers immers. Maar hoe een groep werknemers ook is samengesteld: ludieke acties werken altijd, zeker bij wijze van introductie.

 

Phone-free lunch, iemand?ludieke acties pwc-acteurs helpen bewustzijn te bevorderen. PricewaterhouseCoopers

Zo werd bij PricewaterhouseCoopers een No Phone Zone afgebakend in de lunchruimte. Het lik-op-stuk beleid op deze Motivational Monday werd door onze acteurs in opvallende rode mantelpakken geïmplementeerd. De werknemers – die eigenlijk al vergeten waren dat de acteurs deze week zouden komen – hadden ineens een veel rustigere lunch dan anders. Zonder de plings en plops van Facebook en Twitter. Met een goed gesprek aan tafel. Wedden dat ze anders achter hun bureau zaten de rest van de dag?

Het werkt…

Op Transformational Tuesday, Wellness Wednesday, Thankful Thursday en Feelgood Friday werd het personeel nog verder verrast en vermaakt door Challenges, al dan niet met een toestel. Tussen twee klussen door werden ze bijvoorbeeld over de balansboom geholpen. Met de blik vooruit in plaats van op de schoenen schijnt dat veel makkelijker te gaan. Onderling problemen oplossen ook.

 

Bíjna iedereen deed mee