Of de acteur het volgende mee wilt nemen:

‘Twee spijkerbroeken die vies mogen worden en verder casual kleding, hoodie of zoiets.’

Die vraag om twee vieze spijkerbroeken kwam niet als eerste per mail. De eerste vraag was: We hebben een jonge acteur nodig voor onze e-learning, hebben jullie die ?

De acteur moest een mbo leerling spelen. die aan het stage lopen is in de landbouw. Voor de e-learning bestemd voor landbouw-studenten. Over houding en communicatie. En over mesttransport en eerlijk gedrag in de mesthandel.

acteur op graafmachine e-learning

Inhoud van de rol.

De e-learning bestond uit vragen, een toets, met tussendoor filmpjes.

Met onderdelen als:

  • klei op de weg
  • bomen zagen met publiekacteur kapt boom e-learning
  • buitenspiegel kapot rijden

Wij keken in ons bestand. Daar zitten zeker ook goede professionele jonge acteurs in.

Maar het is niet zo dat wij een mail met een vraag voor een acteur voor een e-learning beantwoorden met: hier heb je een foto van de acteur, neem deze maar.

We maakten een bel-afspraak en kwamen meer te weten over de invulling van de rol. Ook werd duidelijk dat een rondleiding op een loonwerkbedrijf belangrijk is, om sfeer te proeven.

Ze wisten al dat ze 3 volle filmdagen nodig hadden. De data waren reeds geprikt. Handig voor ons om te weten. Want de acteur moet die dagen beschikbaar zijn.

Hoe gingen we te werk.

We selecteerden een aantal acteurs die beschikbaar waren die dagen. We vroegen ze een voorbeeldscène op beeld in te spreken, en te spelen.

Uiteindelijk is onze acteur Moos het geworden. Een van de films die gemaakt zijn kun je hieronder zien.

Gelukkig kon hij zelf broeken regelen die vies mochten worden en die hij paste – en de bedrijven zorgden voor werkschoenen en de werkjas.

 

 

 

Bron: https://ggi.agriholland.nl/ [de mestketen]

Opdrachtgever: AgriHolland B.V. / AHA Leermiddelenbouwers