Originele PR – actie
Als je iets op het gebied van PR wilt doen, dan moet je origineel uit de hoek komen. Anders wordt er niet over geschreven.
Je wil immers tweets en likes op alle mogelijke social media. Daarom moest deze actie spectaculair zijn, met veel doorvertel-waarde. Daarom werden wij gevraagd voor de lancering van een nieuwe game van een grote bank.
Persmensen gelicht
Het idee was ‘geheim agenten’. Men in Black-achtige types lichtten koelbloedig de genodigde journalisten van hun stoel. Van deze journalisten werd verwacht dat ze op een geheime locatie een computerspel zouden spelen, om er vervolgens een review over te kunnen schrijven. Als ze door onze actie al lekker onder de indruk zouden zijn, dan kon die game natuurlijk niet meer stuk. Zo geschiedde…
Ze werden – zonder geweld maar mét overtuiging – meegenomen naar een busje. Daar konden ze een stukje van de game spelen. Dankzij de uitgestreken tronie van onze geheim agent zaten ze helemaal in de sfeer.
Serieus geslaagd
En dat gezicht moest hij wel even in de plooi houden; vanaf het tikje op de schouder tot het moment dat de (wat lacherige) journalist achter de game console zat, moest het menens lijken. Dat is in ieder geval goed gelukt: klant blij, deelnemers enthousiast – wij trots.