Netwerkdag
Begin februari organiseerde De Leeuw Communicatie voor hun klanten uit de bouwwereld een netwerkdag. Over op welke wijze aannemers hun aanbestedingen indienen. Titel:
‘best practices-event ‘Ingrediënten voor een succesvol EMVI-plan’.
Gasten waren opdrachtnemers en opdrachtgevers, op het niveau van tendermanagement, inkoop en directie, die de ruimte en inspiratie werd geboden om mee te denken over succesvolle EMVI-plannen (EMVI staat voor Economisch Meest Voordelige Inschrijving, dan weet je dat ook weer).
In het pittoreske oude gemeentehuis van IJsselstein waren er die middag korte lezingen van belangrijke mensen van ondermeer Heijmans, Aannemingsbedrijf Van Gelder en gemeente Apeldoorn.
Lezing onderbroken
En ook was er een lezing van Prof. dr. Philip van Appèl – Bijzonder Hoogleraar Beleidsesperanto Rijksuniversiteit van Amstelveen, overtuigend gespeeld door een professional van HuureenActeur. Die deskundige werd halverwege zijn PowerPointpresentatie onderbroken door een ‘bezoeker’.
Uiteindelijk werd door de bezoeker en de professor een interactieve scène uitgespeeld waar de bezoekers het proces van aanbesteding konden beïnvloeden in een regiescène. Het aanbesteden was teruggebracht tot het kopen van een brood bij de bakker als metafoor. Ze bediscussieerden de getoonde mogelijkheden in de scène en vertelden hoe het volgens hen anders kon, wat vervolgens weer gespeeld werd.
Praat eens normaal over een EMVI-plan.
De metafoor werd een leidraad in de discussie die volgde over wat nou een heldere communicatie is. En wat het nìet is. Er werd achteraf nog lang nagepraat.